Něco se začíná dít
Vypadá to, že změny ve způsobu chování k přírodě se začínají rozhýbávat. Jediné možné východisko ze současného stavu.
Na podzim 2018 jsme přes webové stránky Plast je past kontaktovali největší hypermarkety v České Republice s dotazem, jaké opatření dělají nebo plánují dělat pro snižování plastových obalů v jejich řetězcích. Pozitivních odpovědí z marketingových oddělení se nám dostalo u firem Tesco, Albert a Penny. Z Kauflandu a Lídlu nám přišel automatický neosobní email. Billa a Globus bez reakce.
Uběhlo pár měsíců a dnes jsem narazil v Penny na další pozitivní změnu:
Ne že bychom si mysleli, že je to naše zásluha. Hypermarkety přes formulář oslovila určitě spousta lidí, ale právě v tom je ta síla. Věci se dají měnit, když nám není budoucnost lhostejná a spojíme se.
Jsou to samozřejmě první vlaštovky, je ještě spousta a spousta věcí, který by se měly změnit ve prospěch zlepšení životního prostředí, nejen v hypermarketech. Samozřejmě, že nestačí vyměnit igelitové tašky za papírové a je vystaráno. Bude to ještě dlouhá cesta, ale jsme na ní a jsme její součástí. A to je důležité.
Máte chuť se přidat k další akci?
FOR4EST